söndag 18 december 2011

Alla dessa positiva människor

Har varit på julkonsert idag. Vår kör medverkade och sångare, ledare, trummor, bas och elgitarr var i full aktion. Barn, ungdomar, vuxna och äldre i en salig blandning. Barnkören sjöng också och det var även solosång. Stämningen var så där positiv, familjär och skön som den brukar vara på julkonserter och julfester. Barn har en förmåga att göra tillställningarna väldigt odramatiska och nära.

Själv fick jag så mycket uppmuntran av alla dessa människor både före, under och efter konserten. Kramar och julönskningar och uppskattande ord. Pirkko, Carina, Sara, Johnny, Patrik, Sandra, Lotta, Teo, Åsa, Lisa, Gunnel, Lennart, Lisa, Bertil, och många många fler. Glada ansikten, uppmuntrande ord och blickar, uppskattande kramar, allt i en enda skön ström av vänskap och positivism.

Det finns många positiva människor och idag känner jag att dessa överväger det negativa som mött mig efteråt. Jag väljer glädjen framför det negativa. Skönt att kunna göra ett sådant val.

Tack för alla dessa positiva människor mitt i verkligheten!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar