torsdag 23 februari 2012

98 år gammal eller helt nyfödd

Idag skulle min pappa ha fyllt 98 år om han hade levat. Han föddes samma år som Första Världskriget startade. Han överlevde 2 världskrig kan man säga. Låg i beredskap på Frösön utanför Östersund under det andra kriget under värsta vargavintrarna landet upplevt. Han var 44 år gammal när jag föddes. Jag påmindes om honom i morse när jag såg min kalender: 23 februari och Torsten har namnsdag.

Och just idag föddes ett kronprinsessbarn i Sverige. Vilket sammanträffande. Tyvärr dog min pappa i en bilolycka 1984, tre dagar före sin 70-årsdag. 28 år sen. Vad tiden går. Bilden nedan visar min pappas föräldrahem i Silja by, strax utanför Hudiksvall. En gammal skräddarbostad. Tiden går och ur ett annat perspektiv står tiden still.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar