lördag 24 september 2016

Summit

Definitioner av summit

Är ett substantiv.

the highest point of a hill or mountain.
The land rises abruptly to highland ridges with mountain summits as high as 3000 feet.
synonymer: (mountain) top, peak, crest, crown, apex, tip, cap, hilltop

a meeting between heads of government.
a summit conference
synonymer: meeting, negotiation, conference, talk(s), discussion

(allt enligt Google translate)

I mitt jobb händer det ibland att jag får inbjudningar till Summits. Det kan vara Google, Microsoft eller Adobe som inbjuder till s.k. Summer Summits eller Winter Summits osv.

Det handlar då om att dessa företag inbjuder till events i Stockholm och andra städer i världen där de ämnar visa upp sig och sina senaste innovationer inom IT-området, och för min del är det pedagogiska Summits som inbjudan gäller. På ett vis förstod jag vad ordet Summit står för, eftersom jag väl känner till ordet summa på svenska, så jag anade att andemeningen med Summits måste gå åt det hållet: att visa upp summan av företagens nyutveckling på sina områden. Därför tog jag reda på vad ordet egentligen betyder. Och inledningen av denna artikel gav mig och dig svaret.

Undrar om denna dag blir the Summit of my life? Eller för dig, kära läsare?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar