torsdag 31 maj 2018

Partier i valtider

Jag såg igår en lista över småpartier vilkas namn jag (nästan till 100%), aldrig hört talas om. Och när jag läst listan satte min hjärna igång och tankar om andra tänkbara partinamn med slogan dök upp i min hjärna. T.ex:
Bild från pixabay.com

Häckpartiet - tar oss bakom de stora frågorna
Tegelpartiet - bygger Sverige från grunden
Segelpartiet - tar Sverige framåt vind för våg
Bakarpartiet - blandar ingredienser av olika ideologier i en blågul långpanna och skapar söta, lätt smälta vallöften
Bakpartiet - läcker ut de dolda och illaluktande frågorna
Akterpartiet - partiet för dem som kommit efter
Gräsrotspartiet - för dem som det trampats på
Halspartiet - partiet som vrider utvecklingen åt annat håll
Fotpartiet - för de mest jordnära
Axelpartiet - för dem som bär upp samhället
Magpartiet - smälter ner de stora frågorna i partiklar
Partihallickarna - lokalt parti i Årstatrakten (partihallarna)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar