söndag 16 september 2018

Treenighetens bön

Du är Skaparen, Du ensam har skapat himmel och jord, människa, djur och all natur.
Jag är skaparen. Jag kan få äppelträd att växa, skapa barn, bröd och glädje.
Du är Förlåtaren. Du ensam kan förlåta jordens stora ondska och få allt att börja om på nytt.
Jag är förlåten. Jag kan förstå och försöka förlåta det onda som drabbar mig och de mina.
Du är Hjälparen. När människan är maktlös och allt är hopplöst då kan du ensam komma till hjälp.
Jag är hjälparen. Jag är bara en människa men har en människas händer som kan hjälpa.
Du är Skaparen, Förlåtaren och Hjälparen. Alla tre är av samma kraft, alla tre är en.
Jag är skaparen, förlåten och hjälparen. På så sätt är du i mig, jag i dig.

Amen

Treenighetens ikon. Av Andrei Rubliov. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar