fredag 28 december 2018

8 år, ca 100.000 besökare och 2.000 inlägg

Oj oj oj, vad 8 år går fort när man har roligt.

I 8 år har jag nu publicerat texter, egna och andras, och bilder (mestadels egna), och det har varit roligt. Jag passerade precis 2000-strecket när det gäller publicerade inlägg. Och enligt statistikverktyget i blogger, så har ca 100.000 besökare varit inne på sidan under dessa år. Vad roligt! Välkommen tillbaka, kära läsare och kära betraktare.

Jag vill med ens säga att jag kryssat i den lilla rutan som gör att mina egna besök på min Tanke- och Fotoverkstad inte räknas in i statistiken. Ifall du undrar. Jag tror inte att jag ägnar mig åt självbedrägeri i någon framträdande eller betydande omfattning.

Det märkliga i allt detta är att jag inte har en aning om vem som besöker sidan. Jag kan - i statistikverktyget - se från vilken världsdel surfaren kommer, men ingenting om vilka personerna är. Förstås. Oavsett detta, är du välkommen. Welcome to my site.

Jag håller fortfarande fast vid det jag skrev för många år sedan, som någon sorts programförklaring eller orsak till att jag gör detta. Jag skrev så här:

Det finns så mycket runt omkring och inom oss som är värt att reflektera över. Att skriva är ETT sätt att stanna upp och ta det till sig. 

Bilder skildrar ett ögonblick och förmedlar något av det vackra, det ovanliga, det vanliga, det förunderliga som vi har runt omkring oss utan att vi kanske tänker på det. 

Orden som skrivs här är ämnade till dig som liksom jag är nyfiken på livet och hur det som finns i och utanför oss själva hänger ihop. Var öppen för det som berör dig i bilder och text. Titta inte bara på bilderna, utan betrakta dem. Ibland räcker en bild som en uppmuntran eller tankeväckare. Ibland texten, ibland kombinationen av dem båda. 

Min grundinställning är öppenhet och att se livet med perspektiv och att resonera reservationslöst. På väg genom livet. I glädje och förundran. Mikrokosmos och makrokosmos. Det lilla och det stora. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar