onsdag 19 december 2018

Håller

Håller koppen med kaffe i min hand
ser figurer på kaffets yta
ser djur och ett annat land
men jag vill inte byta.

Håller tangenterna i schack
skriver ord efter ord
känner känslan av tack
för himlen och moder jord.

Håller tankarna i styr
leder dem i viss riktning
lyssnar på ljuden och mig bryr
om att tankar har olika viktning.

Håller mun och läppar stilla
låter tanken löpa
vill inte låta något mig förvilla
eller mig i en viss form stöpa.

Håller ljuden på håll
avskiljer stunden nära
jag behöver inte ha full koll
det bara på energin kommer tära.

Håller insidan öppen och sann
mitt i livets framfart
det jag väljer och kan
är att se livet som underbart.

Håller tyst, håller i
det som är inom mig
det verkliga, utan ironi
är det jag ger till dig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar