onsdag 2 januari 2019

Det du längtat efter

Dagens första mail lyste mot mig. Det kom från ett företag vars varor och produkter jag gillar, och några av dem har jag handlat. Bara ämnet i mailet fick mig att snabbt som ögat radera det utan att ens öppna det. Det stod:
Nyheterna du längtat efter.
 Jag svalde en extra gång och konstaterade snabbt  att jag varken längtat efter några nyheter, inte heller väntat på några. Det är varken nyheter om Trump eller Putin eller senaste Teslamodellens batteriladdningstid eller något annat jag längtat efter, ej heller några nyheter när det gäller sport- eller träningsartiklar. Jag kände en inre trötthet som inte alls frågade efter några häftiga nymodigheter inom träningsgenren. Klockan var bara 07.13 när jag var på väg att öppna mailet.

Istället frågade jag mig: vad har jag längtat efter? Och ärligt kan jag inte säga vad, kan inte sätta fingret på något särskilt. Skulle någon fråga mig öga mot öga, skulle jag säkert svara något i stil med "lugn och ro" eller "att bara få vara". Det längtar jag efter.

God fortsättning på detta år!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar