lördag 13 juli 2019

Att vara

Människorna borde inte tänka så mycket på vad de skulle göra; 
de borde mera tänka på vad de skulle vara.

(Mäster Eckhardt)

De tankarna kom mig till mötes denna nya dag genom Martin Lönnebo, efter en natt med högljudda grannar och skränande musik till kl. 03.00, trots att jag gick över vid 02-tiden och sa att jag ville att de skulle stänga av musiken NU.
Efter att jag varit där somnade jag gott, trots musiken. Det var en märklig upplevelse, hur mitt inre perspektiv förändrades efter att jag klivit fram och jag gjorde mig tydlig. Jag vill vara sådan, inte bara tänka, utan även i ord vara tydlig. Inte olämplig, men rak och öppen, utan rädsla, utan att sänka blicken. Att VARA. Och utifrån det GÖRA. Inte vända på ordningen. Agera utifrån den du är, den du innerst inne vill vara. Jag funderar vidare på detta. Tack för en ny dag, med nya möjligheter att VARA.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar