tisdag 16 juli 2019

På en varuhusvägg i New York

We have everything - but that´s all we have.


Bild från pixabay.com
Det är just det - att ha allting av det yttre, och sen inget mer än så. Om jag drar det till sin spets, så har jag ingenting. Även om mitt livs varuhus har allting av det yttre och ytliga som världen kan ge. Om jag kan gå runt i varuhuset och plocka min varukorg över brädden full med varor, artiklar och prylar. Ifall det är så att DET är allt jag har, då har jag missat själva livet. Livet. LIVET. Om allt i min varukorg plockas bort ifrån mig, vad är då kvar?

We have everything - but that´s all we have. So help me God. Det finns ju så mycket mer, än det som ligger på hyllorna i det fina varuhuset. I New York, i Paris, i London, i Stockholm, i Monaco, i Sevilla, i Tingsryd eller i Ullared.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar