måndag 9 september 2019

Böneandning

Min Fader i himlen. Du är hög och helig. Du är den som har perspektivet på jordens historia och framtid. Och nuet. Du är den som har full insyn i alla delar av mitt och andras liv. Du är kärlek. Du är barmhärtighet. Du är livet och ljuset. Du Är.

JAG ÄR, är ditt namn. Tack att du inte bara är ett substantiv: Fadern, ljuset, kärleken och andra  benämningar. Tack att du är ett verb: den som är min Fader och gör goda saker med sitt barn, du lyser upp min väg, du älskar och utför kärlekens handlingar mot mig och mot andra. För allt detta tackar jag dig. Jag ser på dig och möter dina kärleksfulla ögon, din blick som allting ser och genomskådar.

Jag ser på på dig i tacksamhet, vördnad, innerlighet och glädje. Och du ser på mig på samma sätt. Jag kan känna det i hela min kropp och min själ denna morgon. En dag tillsammans i ro och stillhet och överlåtelse. Jag är din. Du är min. Jag tackar dig för det, i din älskade Sons namn, Jesus Kristus, Amen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar