lördag 21 april 2012

Idag

Regnet hänger liksom dröjande i de gråa skyarna över platsen där jag bor.

Det är stilla i luften, en och annan fågel svischar förbi och låter så där flyktig som endast stressade småfåglar kan låta. Andra sitter still och låter mera vårglada och kvittrande. Lördag i paradiset. Ledighet. Inget speciellt att göra förutom biltvätt, dammsugning, lagning av skottkärrans däck och kanske lite pumpning av bildäck till rätt och energisnålt lufttryck. En vanlig lördag. En grattishälsning är levererad till en kompis på Facebook, en godmorgonhälsning i min Logg och gillande av några vänners statusuppdateringar. Kontakt med yttervärlden, utanför mitt eget paradis. I deras paradis (?) förhoppningsvis. Allt ligger i betraktarens öga.

Kan jag komma förbi blemmorna, lite oraka kakelfogar, några repor på bilen, en bristfällig karaktär, lite träningsvärk, morgontrötthet och skäggstubb, så är det faktiskt en dag i paradiset. Paradiset = en plats där jag trivs, där jag får vara mig själv, bejakande, smånynnande, skrivande, avkopplande.

Jag tror att jag passar på att njuta av den här dagen. Varför inte?! Som flugan på näckrosen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar