tisdag 26 oktober 2021

Jag räcker inte till

Jag räcker inte till, för alla dessa krav
synliga och osynliga, som jag känner av

Jag räcker inte till, för alla vrår
för mina älskades behov, hur gärna jag än vill
Jag tycker att jag inte räcker till

För dom vänner som jag har, 
dom borde få mer plats
för den som farit  illa och behöver en andra chans
Jag räcker inte till, för alla  måste, skulle,
ville, kunde eller borde gjort, och som  ropar inuti:

Hjälp mig Herre, du som räcker till
Jag ber dig Herre, min Gud, hjälp mig finna vila
för min själ  
Och prioritera - Dig, så att det blir helt och rätt

Jag räcker inte till, men jag söker dig min Gud
fast jag vet vad det betyder, för mina beslut
Den önskan som jag har, när nå’n behöver tröst
Är att lyssna mycket bättre, och att  ta mig mera tid

Hjälp mig Herre, du som räcker till
Jag ber dig Herre, min Gud, hjälp mig finna vila
för min själ 
Och prioritera - Dig, så att det blir helt och rätt

Jag räcker inte till, för
alla dessa krav synliga och osynliga,
som jag känner av 
Jag räcker inte till, 
för alla måste, skulle, ville, kunde eller borde
gjort, och som ropar inuti:

Hjälp mig Herre, du som räcker till
Du som räcker till Herre, du som räcker till

Lyssna till sången med dess upphovsman (Roland Utbult):


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar