söndag 2 juni 2013

Andningshål

Idag hade vi vår sista konsert inför sommaruppehållet - gospelkören jag är med i. Jag spelar elgitarr och ibland sjunger jag också i kören eller solo/duett m.m. För 3½ år sen kom jag med i kören efter att körledaren frågade mig om jag ville vara med och spela. Och så blev det.

Det var en mycket speciell situation i familjen med allvarlig sjukdom då och för mig kändes det som att bryta mig ur en väldigt annorlunda vardagssnurr. Kören blev ett andningshål för mig. En glädje, en tillgång, ett energitillskott, en inspirationskälla. Vid konserten idag ville jag uttrycka min förundran och tackade alla för att de är underbara människor med så mycket liv och omsorg inom sig. Framtiden för kören vilar i någon Annans händer.

Vi behöver sådana andningshål, andrum för att andas ut oro och andas in glädje, frid och inspiration. Ni är underbara - allihop i Gospel Bliss! Unnar alla att ha sådana platser, medmänniskor, möten som är så välgörande.

God bless Bliss!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar