lördag 26 oktober 2019

Bekräftelse

Pastor Andreas Nielsen skriver bl.a så här i nättidningen dagen.se :

Vad är det egentligen du behöver? Har du någon gång gjort en inventering av de människor du har i ditt liv? Har du funderat på vad de behöver från dig för att er relation ska fungera? Jag har en tid reflekterat över hur lätt vi ersätter det bara Gud kan ge oss med förväntningar på människor runt om kring oss. Är det verkligen min frus ansvar att jag är lycklig? Är det min arbetsgivares ansvar att jag är tillfredsställd i min vardag? Är det mina vänners ansvar att bekräfta mig? Är det mina tillgångar som ska göra mig trygg och de som följer mig på sociala mediers ansvar att ge mig styrkekramar att jag känner mig bekräftad?
-----------

Min fråga är då:  vågar du ta steget mot att istället för yttre bekräftelse, söka den inre bekräftelsen från Gud, och från ditt eget hjärta? Han är den far du aldrig haft, den mor som inte fanns där för dig, den bror eller syster som inte kunde ge dig det du behövde. Vår självkänsla kan öka, självbilden kan rättas till, självförtroendet växa i relationen med Gud, vår himmelske Fader. Jag tror inte att vägen är enkel och resan kort, men när vi vänder oss till honom och hans ljus, frid, medkänsla får omfatta oss och fylla oss, händer det något väldigt positivt och påtagligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar