torsdag 10 juli 2014

Sommarintryck

Gick upp tidigt och klädde mig. Det betyder iklädande av t-shirt, badbyxor, keps, flytväst och gympadojor. Jag skulle flytta min båt till en annan hamn där den kan ligga i lugn och ro över denna helg när ön där jag bor invaderas av ca 20.000 personer. Det är musikfestival på ön. Roligt för många. Mindre roligt för många. Lundell, Agnes, Timbuktu m.fl. gör oss den äran att komma hit, naturligtvis mot betalning.

Båtflytten och miljön kändes viktigare för min del. Att cykla ner till båten kl. 8 på morgonen, iklädd nämnda tygstycken, starta motorn och känna vinden och vågornas kraft, solen som skiner och att det är sommar. Och till råga på allt: semester! Ledigt. Inga plikter. Bara avkoppling. Redan så här tidigt på dagen blåser det 10 m/sek och det är grov sjö den lilla sträcka jag körde båten från östra sidan till norra. Men det viktigaste: det är sommar, det är värme, det är sol, det är skönt.

Jag känner mig privilegierad. Att få vara. Just nu.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar