onsdag 18 mars 2015

Tacksamhet

Denna dag är fylld av saker, händelser och människor över vilka jag känner tacksamhet. Denna tanke och känsla kom över mig på morgonbussen när jag satt i min ensamhet och bara tittade ut i tomma intet. Men det var inte tomma intet jag såg. Det var hus, cyklar, människor och  träd, hav, bilar, barn, vuxna, solsken och glitter i vågorna och jobbare vid en grävmaskin. Det var båtar och hundar, asfalt och grus, snabbgående pendlare och långsamvandrande pensionärer. Allt ihop på en enda gång.

Och det jag kände var: tacksamhet. Tacksamhet över allt jag såg och allt jag kände. Våren, kroppen, bussens säte, jobbet, sången och musiken, Vardagen - inte en grå sådan, utan en färgglad, alltsammans sammantaget blev en enda stor orsak och anledning att känna tacksamhet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar