söndag 25 oktober 2020

Boken om Enock O Frid


Så här ser omslaget ut på min senaste bok. 
Boken handlar om en dag i Enock O Frids liv. 

Det han gör och tänker. Hans funderingar och reflektioner om
livet i smått och stort, profant och andligt, mänskligt och gudomligt.
Jag kan nog säga att det är en essä (essay), 
dvs. efter franskans ord för försök, boken är ett försök att
förstå omgivningen och hans eget inre.

Det handlar om internet, ljud, promenader, mat, förlåtelse, 
Kanaans tungomål, kryptering, molntjänster och kaffe.
Vi möter Enocks tankar om prästers & pastorers retorik, färger,
Facebook, MTV, aorta, trisslotter, diskurs, utsnitt, väckelse, 
Vittus Andersson & Karl XI, Zappa, kravmärkning och frihet. 
Jag får mer och mer en känsla av att Enock är mitt alter ego.

Till viss del i alla fall. 

-------------------------------------------
Slutorden lyder:

En dag i Enock O Frids liv

Att följa någon hela vägen
i frågor och svar
att möta någon på riktigt
i glädje och på fullaste allvar
det är en förmån.
Det är en gåva.
-------------------------------------------

Hör av dig med ett mail om du är intresserad av att köpa boken.
bjornolof777(snabel-a)gmail.com  

Inom kort kommer den finnas på adlibris.se och bokus.se också.

Här kan du läsa om alla mina tre böcker: >>http://bjornolof.nu/min-bok/


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar