lördag 25 februari 2023

Amos Decker i boken I lagens skugga

 Hon tystnade och det enda Decker hörde var hennes lugna, jämna andetag, så olika hans egna.

”Alex, jag vet inte om jag klarar det här.”

”Det gör du definitivt, bara du vill göra det. Och om du inte vill så är det inget fel i det heller. Jag kommer att finnas där och stödja dig. Men jag känner dig och om du lägger av med det här nu så kommer du att vakna i morgon och må tio gånger sämre, oavsett vad det är du känner. Jag kan inte påstå att jag vet allt om dig. Det gör ingen om någon annan. Men jag känner dig bättre än någon annan levande människa. Och jag vet att jag har rätt i det här fallet. Och det gör du också.”

Ännu en lång tystnad följde.

”Tack, Alex”, sa Decker.

”En sak vill jag att du ska veta, Amos. En viktig sak. Något jag tror på av hela mitt hjärta.”

”Vad då?”

”Jag behöver dig. Och det gör resten av världen också.”

(Mänskligt och varmt ur boken I lagens skugga om och med Amos Decker, skriven av David Baldacci)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar