måndag 4 maj 2015

Ended Weekend

Vissa helger händer det mer än övriga helger. Den gångna helgen var en sådan. Intensiv och rolig. Perfekt väder. Sköna människor och upplevelser.  Ca 5.000 personer tävlade i Malmö i lördags, i en tävling på natursköna Ribersborgsstranden, strax intill Turning Torso, och säkert 20.000 människor som rörde sig i området. Toughest race. Full pådrag, solsken, vit sand, mycket muskel- och konditionskraft upp till bevis på stranden. Klättrande, springande, stånkande, kånkande, lervadande, simmande, hoppande, lufsande, krälande, bärande, och mycket annat på en 8 km lång beachbana. Min ena grabb och hans kompis var två av deltagarna. Jag skötte logistiken och kameran. Och njöt i fulla drag. De kämpade i 91 minuter och var ganska (!) trötta vid målgång. Och skitiga. Men glada. Som grabbar ska vara när allt är som det ska.



På söndagen två spelningar. En i Kalmar med vår kör Second Voice och på e.m. MC-gudstjänst i Rödeby kyrka med bandet On the Road. Två helt skilda typer av spelningar, men med skön inramning och gott om folk att dela glädjen med! Jag var lite urlakad igår kväll, men när jag vaknade vid 5 i morse och tänkte efter, så var efterkänslan mycket god.

Känner mig tacksam och glad. Thank You for the music. Thank You for running legs. And thank You for the kids.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar