fredag 2 augusti 2024

Så länge örat kan lyssna, och ögonen se

Så länge örat kan lyssna,
och ögonen se,
så länge hjärtat kan slå,
vill jag vara stilla
innan jag börjar gå

att Hans maning i hjärtat
blir mig en väg
där jag kan vandra
i trygghet
finns det något större, så säg?

Jag får dela med andra
det som kommit inom,
ösa med glädje,
säga: Du Herre kom,
ge vidare det som kommit
från Gud
i lugnet, i stormen,
hörs Andens ljud.

Jesu röst
hörs i mitt bröst
skänker ljus och tröst
jag vilar,
vinter, vår, sommar eller höst

Tala Du
som bara Du kan
rör vid mig
som bara Du kan

Viska ditt ord av frid
i mitt inre
i mina tankar pågår en strid
jag överlämnar mig nu i Din hand
Du tar emot mig, en fridens strand.

Bruka mig
som bara Du kan
Andas genom mig
som bara Du kan

—------------------------------

Vi är Kristi vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar