lördag 6 oktober 2012

Kafka hade inte heller så roligt...



Den här bilden finns på en t-shirt som jag fick av min dotter. Hon fick den från ett bokförlag i storlek Large, så hon drunknade i den tyckte hon. Därför fick jag den. Den har jag haft mycket glädje av, speciellt på innebandyplan: när det gått dåligt för mitt lag, har jag tittat på den och funnit tröst och när det gått dåligt för motståndarna har jag med full medkänsla pekat på bilden och texten som tröst för dem. Användbar på flera sätt alltså. Sådana t-shirtar tycker jag om. :)

Kanske behöver du lite tröst idag? Eller distans till dina egna bekymmer? Läs om hur Franz Kafka hade det, så får du distans, jag lovar. >> http://sv.wikipedia.org/wiki/Franz_Kafka

Förresten så kom han från Prag. (se bilden nedan, tagen i september 2012)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar