tisdag 24 augusti 2021

Fokusering

Den som lärt sig att åtminstone i någon mån se på världen ur Guds perspektiv, kommer mitt i det negativa att upptäcka det positivas fördolda närvaro. [...]
Du kan inte övervinna det negativa genom att ständigt fästa blicken på det, utan endast genom att utveckla det positiva. (Stinissen)

Bön:
Hjälp mig Herre, att idag se det positiva i högre grad än det negativa. Jag har så lätt att fastna i det negativa, trots att jag ser mig själv som en positivt laddad person. Hur är det då med andra, där jag gång på gång märker att de är fullständigt fokuserade på det negativa?

Jag överlämnar min kropp och själ till dig Dig o Gud, herre Jesus Kristus. Hjälp mig idag att fokusera på det som är positivt, uppmuntrande och upplyftande och ta det till mig och om möjligt, ge till någon annan. Amen. Ske alltså. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar