söndag 25 mars 2012

Fritt fall

Ett märkligt fenomen är att efter en längre tids själslig ansträngning och så är plötsligt anspänningen över, då är det precis som om proppen dras ur och all trötthet och tomhet fullkomligt forsar över en. Precis så är det för mig just nu, idag.

Tre av fyra stora händelser med all själskraft som går åt och som hör ihop med dessa, är över. Och idag kommer reaktionen. Kraften har runnit ut och jag känner mig fullständigt paj.

Och ändå ska jag igång med det fjärde i morgon och med full kraft och energi ta mig an alla dess utmaningar.

Hur ska det gå? Orkar jag? JAG VILL!

Idag:
Solen ler sitt vackraste leende idag här vid havets strand
fåglarna kvittrar sina allra gladaste och vildaste vårläten i skogsbrynet,
egentligen är allting underbart.

En knapp vecka efter två av mitt livs svåraste upplevelser

och ännu färre dagar efter en av mitt livs vackraste upplevelser
så är jag bara tom.

Fyll min bägare, Du som alltid ser mig. Tack för att Tännforsen finns och flödar hela tiden.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar