torsdag 31 januari 2013

Meningen med livet

Kunde inte låta bli att ta en bild av denna reklamskylt utanför Teknikmagasinet. Jag skrattade lite för mig själv när jag fick syn på skylten och stannade upp. När jag sen gick vidare fortsatte jag le åt påståendet: Teknikmagasinet - meningen med livet. Höjden av kaxighet att påstå något sådant och får säkert fler än mig att le en smula. För somliga kanske det är så att meningen med livet finns i Teknikmagasinets katalog eller därinne på hyllorna någonstans. Vad vet jag? Tänkvärt är det i alla fall.

Men det är ju väldigt synd om alla dem som inte är det minsta intresserade av Teknikmagasinets utbud - vad är då meningen med deras liv? Kanske kommer flera butiker sätta upp liknande skyltar och budskap på sina skyltfönster framöver och då blir det konkurrens om att ha DET  DÄR som är meningen med livet med stort M. Jag kan intuitivt känna att en viss förvirring kommer att utbreda sig i Kronanhuset där butikerna ligger om alla påstår sig sitta inne med meningen med livet. :)

Om skylten inte stämmer, vilken är då meningen med livet? Den frågan finns det stor anledning av återkomma till, eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar