lördag 22 april 2017

Aprildag

Ler mot dagen som grytt. Solen skiner, fåglarna flyger och kvittrar om vartannat, vinden bjuder in till dans. Gräset har börjat gro och växa och knopparna har vuxit på träd och buskar både i trädgården och i skogen. Allt börjar leva och utvecklas. Glad att få leva. Glad att kunna se solen och dess verkningar. Glad över möjligheterna denna dag ger.

Glad att se ut genom mitt fönster och se en blå himmel och veta att denna dag bara börjat. Glad över nattens sömn och vila. Glad över de ägodelar jag kallar mina. Glad över sången och musiken. Glad över mitt jobb. Glad över min bil. Och mitt hus. Glad över viljan som finns inom mig. Glad över energi och livslust. Glad över människor i min närhet, ingen nämnd och ingen glömd. Glad över dagen som grytt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar