måndag 28 augusti 2017

Styckerskan från lilla Burma (2)

Inspektör Barbarotti läser ett brev från sin hädangångna hustru och hälsningen ger honom uppmuntran och tecknar ett hopp inför det som kommer efter jordelivet. Det är mycket vackert skrivet:

För i skrivande stund vet jag ju inte om och hur det fungerar. Vi kanske kan träffas i dina drömmar, jag kanske kan attackera dig i vissa lägen, men även om min tro är starkare än din, så har jag ingen aning om vad som väntar mig på andra sidan. Jag vet bara att jag inte är rädd för det. Jag känner förtröstan och det vill jag att du ska känna också. Den tid vi lever på jorden är bara en blinkning i evigheten, och om vi inte får den här kontakten som vi hoppas på medan du fortfarande befinner dig i den där blinkningen, så kommer vi att få det efteråt. Tids nog och i evighet, försök ta det till dig.

(författare: Håkan Nesser)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar