Det är deppigt med kändisar som gör allt till en handelsvara.Jag funderar över orsaken till att ett sådant fenomen överhuvudtaget finns. Förmodligen för att det finns en efterfrågan. Att få en hälsning från en kändis kanske har stor dignitet för någon. Men i detta fall blir man ju grundlurad, det är bara ett kommersiellt jippo, en affärsverksamheten för att lura av dig pengar. I den "oheliga bekräftelsens namn". Nej, fram för verkliga och äkta hälsningar. Inte minst till jul, nyår och födelsedagar. Det måste ju finnas hjärta bakom en hälsning, inte ett uns av vinstintresse, i annat fall kan det kvitta.
lördag 21 december 2019
Att köpa en hälsning från en kändis
Ett nutida fenomen representeras idag av appen Memmo. Via den kan du köpa en hälsning från en kändis. En hälsning som du kan skräddarsy till någon som du tycker ska få en hälsning från sin Idol. Det kan vara hockeystjärnor, skådespelare, sångartister, musiker, andra idrottsstjärnor, programledare m.fl. kända personer. Dessa personer har själva satt priset för att någon ska kunna få en hälsning från dem. Och priserna varierar allt ifrån några hundralappar till flera tusen kronor. Krönikören Fredrik Strage (dn.se) skriver om detta och sätter som rubrik:
Etiketter:
Omvärldsbevakning,
perspektiv
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar