fredag 13 juli 2012

Fredagen den 13:e

Fredagen den 13:e. Mytomspunnen. Många påstår att det är en otursdag eller en dag av olycka. En del påstår att hotell inte har rum nr 13 och att flygplan inte har plats nr 13. Jag har aldrig kollat upp det där. Filmer har spelats in med det namnet. Rysare förstås.

För mig har dagen varit blandad. Samtal med goda vänner. Morgon och kväll. Ärlighet, verklighet och öppenhet. Jag väljer att tänka att nya möjligheter kommer att öppna sig. Att allt kommer att medverka och samverka till det bästa. Idag och imorgon. Morgondagen vet jag inget om.

Läste i BLT idag, ett citat från Jonatan Swift (ni vet han som skrev om Gullivers resor):
Mycket få människor lever idag. De flesta förbereder sig för att leva i morgon. 

Är det så vi vill ha det? 
Jag väljer nuet.

Tack för fredagen den 13:e! Just denna dag!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar