torsdag 13 januari 2022

Barnen & de lärda

Att som barnet ta emot
och att som barnet släppa taget
och lämna alla tankar
om skuld och “vad tänker de om mig nu?
är oerhört befriande.

Guds visdom är dold för de “kloka och lärda”,
dvs. de som inte för sitt liv kan släppa taget
om sin stolthet och sitt hindrande förnuft,
utan är självtillräckliga.

Guds visdom och rikedom
uppenbarar sig för den som är ett barn
och som tar emot som ett barn,
utan hämningar, låsningar, förbehåll och baktankar.

Jag har kommit för att ge de förtryckta frihet
säger Jesus.
Hans ord befriar mig helt.
Jag behöver inte leva i förtryck,
ej heller behöver jag leva som för-tryckt.

Jag tar emot Din nåd och visdom just nu
Herre, Jesus Kristus,
jag böjer mig inför dig,
och ber dig att öppna de dörrar du vill öppna för mig.

Om/när Gud stänger en dörr, öppnar han ett fönster.
Where there is a will, there is a way.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar