tisdag 25 januari 2022

Konflikter

Om att övervinna konflikter, på ett hållbart sätt:
det kan endast ske, om du drar dig tillbaka till ditt centrum, där Gud bor.
(Stinissen)

Detta är inte defensivt, utan ett medvetet val. Ett val som leder till att det inte längre är konflikten som styr, utan det är ditt val som gör att konflikten blir underställd ditt centrum. En annan parameter, blir  det som du utgår ifrån i den konflikt som föreligger. På det sättet blir det inte konflikten, utan du, som  reser dig i din fulla längd. Konflikten blir inte lika laddad, och den hamnar "utanför" ditt centrum. Ditt äkta jag. 

Psalmisten skriver: Gud är min tillflykt, min klippa, min vän i nöden, väl beprövad. Ordet tillflykt heter refuge på franska och det är precis det som Han är. En refug mitt i livets ström av händelser, konflikter, sårande kommentarer och stress. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar