söndag 11 augusti 2019

En låda med lemonad (1)


Det du ser ovanför denna text är från början en lemonadlåda. Den användes liggande på rygg med lemonadflaskor (eller burkar ?) i, en flaska i varje fack. Jag vet inte om det var apelsinlemonad, hallonlemonad eller jordgubbslemonad. Kanske päronlemonad. Det är inte viktigt för mig. Jag fann denna fina, utmärkta lemonadlåda i fint skick i en butik med gamla grejer i gamla Linköping för en del år sedan, och tänkte att den passar perfekt på min vägg i Läkrummet. Varje fack kan få en liten symbolisk sak inhyst i sig, som på ett eller annat ytligt eller djupt sätt är förknippat med mitt liv. Och så blev det.  

Nu har det gått några år sedan den kom upp på väggen och fylldes med de ting som fallit mig in. Jag tänkte skriva om varje enskild del och ge en liten hint om vad den lilla saken betyder för mig eller säger mig. Och kanske dig min läsande vän. Som rubrik för mina inlägg blir: En låda med lemonad (1), (2), (3) osv. Kanske har du små saker (småsaker) som betyder mycket för dig, faktiskt eller symboliskt? Det har nog de flesta. Affektionsvärde. Livsvärde. Historievärde.
En spännande resa tar sin början.

Nedan ser du hur lemonadtavlan ut på sidan, så förstår du lite mer vad jag syftar på.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar