tisdag 8 september 2015

Dakota building

Den senast lästa (eller avlyssnade) Lee Child-boken om vagabonden Jack Reacher ledde mina tankar till West 72nd street i New York där Dakota Building ligger. Huset dit mycket av handlingen i boken är förlagd, föranledde mig till att djupare ta reda på fakta om huset och vilka som bor och bott där, och det dramatiska som - i verkligheten - hände där 1980. Läs gårdagens inlägg och det inlägg jag publicerade i förrgår  här på min Tankeverkstad, så får du också veta mer om denna byggnad och dess omedelbara omgivning. Inläggen heter John Lennon och Strawberry Fields.

Så här ser omslaget till boken Misstaget  ut. Ifall du får lust att läsa eller lyssna till den. Jag kan verkligen rekommendera den. Mycket spännande läsning.

Läs mer om boken här: http://www.boksidan.net/bok.asp?bokid=9883

Dakota building 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar