söndag 23 juni 2024

Elvis Presleys tro och kamp

I den välanvända bibeln syns flera understrykningar av bibelverser som uppenbarligen talade extra starkt till Elvis Presley. En av dem var Job 31:24-26:

“Har jag någonsin satt mitt hopp till guldet, kallat gyllene skatter min trygghet? Gladdes jag någonsin över min stora rikedom, över att jag förvärvat så mycket? När jag såg solen i dess glans, såg månen skrida fram i prakt.”

Han hade också strukit under Jesaja 29:19:

“De förtryckta skall ständigt glädjas över Herren, de fattigaste jubla över Israels Helige.”

Och här en anteckning från en av hans biblar, och stället som är uppslaget är Jakobs brev, kapitel 1-2. Hans handskrivna kommentar lyder: 

Every man can be tempted, with God by your side you can be saved.

Text och bild från dagen.se




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar